Növekvő forgalom az Északi-tengeren
A tavalyi 15,9 millióról az idén több mint 26 millió tonnára nőtt a Roszatom északi-tengeri útvonalának forgalma. Ennek hajtóereje a Jamal LNG projekt eredménye, amely elsősorban a Jamal-félsziget olajtermináljáról szállított nyersolajat jelenti.
A Roszatom az LNG, illetve LNG 2 projekt kapcsán, azaz az Északi-sarkvidékről származó kőolaj-kitermelés miatt 2024-re 80 millió tonnára szeretné növelni a teherforgalmat. Ezenfelül, egy idén októberi megállapodás alapján, az Indiába szállítandó szén jelentheti a tervezett növekedés forrását.
„Mindent megteszünk, hogy az északi-tengeri útvonal infrastruktúráját határidőre felkészítsük a várható megnövekedett forgalomra. A nagyszabású fejlesztési terv a jégtörő flotta, a műholdas kommunikáció, a mentőeszközök, a kikötői flotta és a digitális hajózási szolgáltatásokat is magában foglalja” – mondta el Alekszej Likacsov, a Roszatom igazgatója.
Az MSC, a Hapag-Lloyd és a CMA CGM kijelentette, hogy környezetvédelmi okokból nem fogják használni az útvonalat. A Maersk tavaly ugyan kipróbálta, de kijelentette, hogy ők sem terveznek erre kereskedelmi útvonalat.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!