A Baharttal elégedettek az utasok
A Bahartnál várhatóan az idén is 700 ezer fölé emelkedik a személyhajókkal szállított utasok száma. A társaság a hivatalos hajózási szezon zárását követően késő ősszel és télen is készül hajózási szolgáltatásokkal, ezek között szerepelnek a Balaton-parti települési rendezvényekhez kapcsolódó egyedi menetrendi járatok, valamint az elmúlt években sikeresen bevezetett tematikus szolgáltatások, mint a Halloween Hajó vagy a Mikuláshajó.
A társaság az idei főszezonban is reprezentatív elégedettségfelmérést végzett a hajózási szolgáltatásokat igénybe vevők körében. Ebből kiderült, hogy az utasok nagyobb hányada (menetrendi hajózás esetén 60, séta- és programhajók esetén 63, kompközlekedés esetében 34 százalék) alapvetően kirándulási céllal vette igénybe a hajózási szolgáltatásokat a Balaton-parti települések látnivalóinak, programjainak felkereséséhez. A megkérdezettek jellemzően évente csak egyszer hajóztak, sokan jelezték, hogy az idén hajóztak először a Balatonon.
Többek között az elmúlt évek intenzív marketingmunkájának is köszönhetően egyre nagyobb arányban (menetrendi hajózás 65, séta- és programhajók 55, kompok 71 százalék) vannak az utazók között, akik előre megtervezik a hajós utazást, kirándulást.
A hajókon utazók kisebb csoportja a helyszíni impulzusok, élmények és helyi szolgáltatáskínálat alapján dönt a hajózási szolgáltatások megvásárlásáról. Az utasok 27 százaléka továbbra is a kikötőkben kihelyezett tájékoztató felületekről értesül a hajózási lehetőségekről, 53 százalékuk a családjával, illetve a párjával (24 százalék) vesz részt a hajóúton. Az idén az utasok kiemelten magas elégedettségi pontszámokkal értékelték a kikötőben és a hajókon dolgozók munkáját, a Bahart megbízhatóságát, valamint a hajók állapotát, felszereltségét.
A menetrendi járatokon a megkérdezettek 95, a séta- és programhajók esetében a válaszadók 96, a kompon utazók közül pedig 93 százalék gondolta úgy, hogy a menetjegyért kifizetett ár összhangban volt a kapott szolgáltatással és annak színvonalával. A vásárlás során az ár mint szempont hátrébb került, és csupán az ötödik helyen szerepelt. A döntés során az árat megelőzi a kollégák hozzáállása és segítőkészsége, a hajók kinézete és állapota, a kikötők megközelíthetősége és a parkolási feltételek, a Bahart megbízhatósága és ismertsége, valamint a programkínálat. Az utasok elégedettségét tükrözi, hogy a hajókon, illetve pénztárakban, kikötőben dolgozók munkáját a válaszadók több mint 95 százaléka minősítette az ötfokozatú skálán 4-es és 5-ös értékkel. Ebben a témakörben a jegykiadással, a hajónál való jegykezeléssel, a kommunikációval és a segítőkészséggel kapcsolatban tapasztaltakra kérdezett rá a felmérés – írta a turizmusonline.hu.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!