Hanse 675 – Személyre szabott luxus
Hetvenlábas vitorlást láthattuk már korábban, de olyat nem nagyon, amit sorozatban gyártottak volna. Márpedig a Hanse legnagyobb modelljével pont ez a helyzet. Egyedi megjelenés, exkluzív környezet, innovatív megoldások.
A cég zászlóshajója példamutató abban a tekintetben, hogy hogyan lehet sikerrel ötvözni az óriási méretet és a lenyűgöző vitorlásteljesítményt. Vízvonal alatti laterális felületei és kiegyensúlyozott kormánya harmonikus egységben működnek együtt az egyébként nem kicsi vitorlákkal, miközben a hajó minden pillanatban a legnagyobb biztonságot nyújtja utasainak. Árbóca abba a magasságba nyúlik, ahol a szél már stabilnak mondható, így optimálisan használható fel az ereje. Ezt a hatékonyságot segíti a vízvonal, amely minden dőlésszög mellett a lehető leghosszabb. Túrahajókon ritkán alkalmazott megoldásként a backstag egyszerűen és bármikor állítható, vagyis a vitorlák mindig az adott körülményeknek megfelelő formájúra alakíthatók.
Az évek alatt legendássá vált a Hanse által bevezetett Easy Sailing koncepció. Mint a neve mutatja, ennek lényege a hajó minél egyszerűbb kezelhetőségének biztosítása. És az elv ebben a mérettartományban ugyanúgy működik: az önváltós fock önállóan teszi a dolgát, a kezelőköteleket pedig egészen a kormányállásig rejtetten vezették hátra, onnan – akár egyedül, némi elektronikus és hidraulikus segítséggel – irányítható a vitorlás. Előbbiek folyományaként a fedélzet mentes a kötelektől és veretektől, ezek tehát nem foglalják a helyet, nem zavarják a szemet – a dizájn letisztult, minimalista.
Az egész hajó leghangsúlyosabb eleme a merev anyagú és fix bimini a kokpit fölött. Minden időjárási körülmények között védi az alatta tartózkodókat, de akkor sem kell kibújni alóla, ha mégis napozni vágyik a legénység, elég csak elhúzni a beépített tolótetőt. A beépített hangszórókból bármikor megszólaltatható a kedvenc zene, például a gyártó, a Fusion Entertainment applikációján keresztül. Hasonlóképpen, a szalon teteje üvegből készült, hogy a beltér a lehető legvilágosabb legyen, ám kinyitható, ha túl fülledtnek érződik a levegő.
Egészen új dimenziót nyit a hajóbelső, ami a magánjellegű hajózást illeti: egyedi bútorai jól tükrözik a tulajdonos kifinomult ízlését és vitorlázás iránti szenvedélyét. A belterek mindegyike jócskán meghaladja az eddig elfogadott sztenderdeket, a lekerekített sarkokon, finoman kidolgozott részleteken élmény végigpillantani. Jól harmonizálnak egymással a különböző anyagok és színek, játékukat a majdnem az egész tetőt kitöltő ablakon áradó fény világítja meg. Ezekben a légies helyiségekben bárki feldobva érezheti magát. Természetesen a tulajdonosnak van a legjobb dolga, az egész orr az övé, körbejárható franciaággyal (vagy falhoz tolt fekhellyel, hogy szemben elférjen egy kanapé), gigantikus fürdővel, saját televízióval. Talán az egyik legstílusosabb elem is a szalonhoz kötődik: az L alakú médiasarok, amelynek az egyik felében a chartplotter, a kapcsolótábla és a VHF rádió kapott helyet, míg a fedélzeti szórakoztató-rendszer irányítószervei (és egy televízió) került a másikra.
Ha mindenhol nagyok a terek, a dingi garázsa sem lehet kicsi: a kuckóban egy 3,25 méter hosszú jethajtású boci fér el, amely a szinte láthatatlan hidraulikus sínek segítségével rakható vízre vagy húzható ki onnan. Ha a hátsó platformot teljesen lenyitja az ember, egy fürdőteraszt kap, amely a hajótestbe épített lépcsőkön keresztül érhető el.
Akármennyire sorozatgyártottnak minősül, a vevőnek lehetősége van egyedivé varázsolni a saját jachtját: a négy kabinelrendezésen túl választható a test és a vízvonalcsík (nyolcvan lehetőség), a fedélzet (nyolc lehetőség), a külső és belső kárpitok (huszonkilenc és tizenkét lehetőség), a bútorok (hat lehetőség) színe, a kárpitok anyaga. Mindent egybevetve tizenegyezer-ötszáz kombináció létezik.
(Hajóbemutatónk teljes terjedelmében megtalálható az Aqua Magazin legújabb számában.)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!