Vitorlás hajón szállít autókat a Renault
Hároméves együttműködési megállapodást írt alá a Renault a nantes-i székhelyű Neoline tengerhajózási vállalattal annak érdekében, hogy az Egyesült Államokba vitorlás hajón juttassák a gyárból a modelleket.
A Renault modelljeinek közel hatvan százaléka vízi úton jut el céljához, és a szállítmányozás teszi ki a vállalat teljes szén-dioxid-kibocsátásának hat százalékát. A cég ezért innovatív megoldással helyettesítené a logisztikai láncban a dízelüzemű tengerjáró hajókat, és vitorlásra terelné az Amerikai Egyesült Államokba szánt modelljeit.
A Renault úgy tervezi, hogy két vitorlás hajót rendel a Neoline hajóépítő vállalattól összesen 70 millió euró értékben. Az első ilyen vitorlás komp építése már jövő év elején megkezdődik, a másik pedig nlhény hónappal utána. A jármű 136 méteres lesz, összesen 4200 négyzetmétert kitevő vitorlákkal, a fedélzeten 15 matróz teljesít majd szolgálatot. A raktérben 478 személygépjármű fér el. A 4000 kilowattos dízelmotor csak szélcsend esetén lép működésbe.
Az Atlanti-óceánon közlekedő kereskedelmi járatok 8 napos menetidejéhez képest a szélenergiás megoldással 13 nap alatt lehetne megtenni a franciaországi Saint-Nazaire és az amerikai kikötő közötti utat. A számítások szerint a járat 90 százalékkal csökkentené a károsanyag-kibocsátást a hagyományos vízi járművekéhez képest – írta az autopro.hu.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!