Filmek befolyásolják az utazási döntéseinket

2018. április 19.
Címkék :

Tavaly legalább nyolcvanmillióan választották úti céljukat filmek és tévésorozatok alapján. Azt eddig is lehetett tudni, hogy a desztinációk népszerűsítésében komoly szerep jut az ott játszódó filmeknek, azok száma, akik kifejezetten egy-egy film miatt indulnak el egy bizonyos desztinációba, megduplázódott az utóbbi öt év során.


A Turisztikai Világszervezet által is díjazott TCI Research nevű kutatóintézet összeállított egy listát a top 10 úti célról, amelyek – jelentős részben – az ott forgatott filmek miatt vonzzák a turisták tömegeit. A legnépszerűbb úti célok között az első Los Angeles, a második Skócia, a harmadik London, őket követi Firenze, New York és Hongkong.


Több ok miatt is érdemes ezeket az utazókat megcélozniuk a desztinációknak: a filmőrültek sokkal aktívabban osztják meg élményeiket a közösségi médiában (27 százalék) és több utólagos értékelést (6 százalék) tesznek, mint az átlagos látogatók; utazásuk során 19 százalékkal több kulturális látnivalót keresnek fel, illetve természettel kapcsolatos aktivitásban vesznek részt, mint az átlagos utazók.

Általában elégedettebbek a kirándulásokkal (31 százalék), a táj szépségével (21 százalék), továbbá a kulturális sokszínűséggel (29 százalék), ráadásul fogékonyabbak a desztinációs reklámokra és a rendszeresebben utaznak a főszezonon kívüli időszakban.


A kutatás szerint a filmek ma már ugyanakkora befolyást jelentenek az utazók döntéseire, mint az utazási irodák. Ez óriási lehetőséget jelent a desztinációk számára. Érdemes ennek a közönségnek egyedi turisztikai termékeket kidolgozni, mert ez hosszú távú gazdasági és márkaépítési haszonnal jár a desztináció számára.

Fontos ugyanakkor odafigyelni, hogy a forgalom növekedése ne járjon együtt a környezet túlterhelésével, ahogy ez történt a Leonardo di Caprio főszereplésével készült A part című film után Maya Bayen – írta a turizmus.com.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!