Úszó beach club a tengereken

2016. december 23.
Címkék :

VanderValkBeachClub600_03_wimvandervalkcom_658A Van der Valk BeachClub 600 egyelőre csak a tervezőasztalon létezik, de a koncepció nagyon érdekes, ugyanis a motorokat a fürdőplatformba rejtik, így a hatvanlábas motoros élettere lényegesen nagyobb, mint a versenytárs modelleké.

A BeachClub-sorozat gyártása decemberben indul, az első példány – ez lesz a hatvanegy láb (18,6 méter) hosszú 600-as – 2017-ben kerül vízre. Ezzel a cég egészen új szegmensben mutatkozik be, a forradalmi megoldásokért a Cor D. Rover and Ginton Design a felelős. A technológiát, amellyel az IPS950-eseket a fürdőplatformba pakolják, szabadalom védi, nagyrészt ennek köszönhető, hogy kialakítottak három, elképesztően tágas külső pihenőrészt, illetve hogy megalkothatták a vízszintre helyezett nappalit, amelyet háromrészes üvegajtó választ el a külvilágtól.

VanderValkBeachClub600_02_wimvandervalkcom_658

A sima elülső fedélzet huszonöt négyzetméteres, számtalan kialakítása létezik, van például olyan, amelyben ezen a részen bárpultot, mosogatót és főzőlapot találunk, egy másikban ide fürdőkád kerül. Kissé megemelték a kokpit padlóját, ezáltal az itteni kormányállásból jól körül lehet nézni, a panoráma azonban a felső pozícióból tökéletes.

VanderValkBeachClub600_07_wimvandervalkcom_658

Odabent három kabin és két fürdő foglalja el az alsó fedélzet jelentős részét, a tulajdonosi lakrészt az orrba tették. A teraszként is funkcionáló hátsó nyúlvány méreténél fogva önálló lakrészként is megállja a helyét, de ha egybe nyitjuk a szalonnal, és ezáltal a konyhával, gigantikus teret kapunk.

VanderValkBeachClub600_04_wimvandervalkcom_658

A holland gyár állítása szerint a megoldás ellenére a motortérben 1,6 méter a belmagasság, bár azt még nem lehet tudni, hogy az elhelyezés miként befolyásolja a menettulajdonságokat. Mindenesetre a kétszer 725 lóerőből huszonnégy csomós végsebességet terveznek kihozni.

VanderValkBeachClub600_03_wimvandervalkcom_658

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!