540 lóerő, de nem vízen
540 LE, 0 – 100 km/h 3,6 másodperc alatt, 318 kilométer/óra végsebesség. Az adatokból is látszódik, hogy ezúttal nem egy vízi járműről van szó. A paraméterek tulajdonosa az Audi R8 Spyder, amely a New York-i autószalonon mutatkozott be.
Az R8 Spyder két hátranyúló „uszonnyal” kiformált, könnyű vászontetővel készül. E különleges alakzatok úgy gondoskodnak a vászon megfeszítéséről, hogy közben – akárcsak a tetőrekesz nagyméretű fedele – harmonikusan illeszkednek a nagyteljesítményű sportkocsi atletikus formavilágába.
A nyitott kétüléses modell karosszériaszerkezete az új feljesztésű Audi Space Frame (ASF)-ből készült. Az innovatív gyártástechnológia révén tíz százalékkal csökkent az egyes alkatrészek tömege. Az eredmény pedig olyan nagymerevségű karosszéria, amely mindössze 208 kilogrammot nyom, miközben torziós merevsége több mint 50 százalékkal nőtt.
A szabadonfutó üzemmód, és egyéb műszaki megoldások bevezetésének köszönhetően az üzemanyagfogyasztás jelentősen csökkent a korábbi modellekhez képest. 100 kilométerenként átlagosan 11,7 liter benzint igényel csupán, amihez kilométerenként 277 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul.
Az új R8 Spyder szinte kizárólag kézi munkával készül Neckarsulmban. Nagy szabadságot kapnak a vásárlók a modell kiválasztásakor. A karosszéria egyes elemei, mint például az első légterelő, a diffúzor és az új oldalsó pengemotívumok (Sideblades) egyaránt szénszál-erősítésű műanyag kivitelben is rendelhetők. De van választási lehetőség a felszereltség mellett pl. az ülések formájának megválasztásában is.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!