Morris Yachts: M42

2008. szeptember 4.
Címkék :

morris_02A Morris Yachts nemrég ünnepelte 33. születésnapját a félig rendelésre készülő hajók építésében, együttműködésben a C. W. Paine és a Sparkman & Stephens tervezőkkel. Termékskálánk a vitorlásoktól a motorcsónakokig terjed és megalapozta hírnevünket a luxus, a teljesítmény és a magas érték terén. morris_04A Morris Yachts keményen dolgozott, hogy minőségi mérce legyen a világ meghatározó vitorlázói körében. A Morris Yachts M42 a kistestvér M36 hatalmas sikeréből fejlődött ki. Miközben megőrzi az M36 igen könnyű irányíthatósági jellemzőit és klasszikus szépségét, az új M42 tágasabb belső teret kínál a nagyobb luxust nyújtó szálláshelyeknek, és egy még nagyobb cockpitot széles ülőhelyekkel. A Morris Yachts és a legendás tervező cég, a Sparkman és Stephens újra összeállt, hogy egy időtálló szépségű jachtot alkossanak, ami bármelyik kikötő díszévé válhat, és tulajdonosát évekig büszkeséggel töltheti el.

morris_01A kényelmes és tágas, 185 centiméteres belmagasságú belső tér klasszikus Herreshoff stílusban készült antik válaszfalakkal és fényes lakkozású, tömör mahagóni fabútorokkal. A hajókonyha billenő tűzhellyel, DC hűtőszekrénnyel, Corian mosdópulttal, fényezett mosogatókagylóval és hideg-meleg túlnyomásos víztartállyal van szerelve. Az orrkabinban Vacuflush WC, Corian mosdópult fényezett Corian mosdókagylóval, hideg-meleg víz, és zárt zuhanyfülke található falra szerelt, hőszabályozós zuhannyal és szellőzőnyílással a tetőn. A szalonban a bal és jobboldali kanapékat a kényelmes pihenés vagy alvás jegyében tervezték. A lehajtható szélű mahagóni asztal első osztályú mestermunka, és kellemes étkezésekre invitál. Az étkezőasztal feletti „Butterfly” Skylight típusú kabintetők és a nyolc fix kabinablak sok természetes fényt engednek be, és remek szellőzést biztosítanak. A kanapék elülső felénél két oldalon asztalok találhatóak alattuk tárolókkal, felettük pedig falra szerelt szekrényekkel. Továbbá négy sarok szekrény található a kanapék végében. Az elülső kabin hatalmas fekhellyel, teljes hosszában polcokkal, és illeszkedő ruhásfiókokkal rendelkezik. Egy hatalmas kabintető és két 4” SS Dorade szellőző biztosítja a fényt és a szellőzést.

morris_03A vitorlák kezelését teljes mértékben az egyszerűség, a megbízhatóság és a könnyű használhatóság jegyében tervezték meg. A Hall Spars karbon szálas árboc, a Hall Quick merevítők és a Navtec hidraulikus backstag kezelők az alapfelszerelés részei. A fenséges, szakaszos rig az önváltós fockkal az erőteljes, mégis rendkívül könnyen kontrolálható vitorlázatot szolgálja. Ahogy azt az M36-on kitökéletesítették, minden shot, a gross felhúzó, a fock roller kötele, a reffkötél, és a merevítők állító kötelei mind a decken található stopperekhez és a cockpitba helyezett csörlőkhöz, a kormányos közelébe vannak vezetve. Az aszimmetrikus túraspinakkert a kormányállás végére helyezett, kötélfogós kézi csörlővel lehet állítani. Mindezek a jellemzők a vitorlák kényelmes és megfelelő elérését biztosítják a kormányos számára, bőven hagyva helyet a cockpitban a családtagok és a vendégek részére.
A kontrol panel előtt, a cockpit jobb és bal oldalán tágas ülések vannak, rajtuk Sunbrella huzatos hadszivacs párnákkal. Az ülések több mint 180 centiméter hosszúak, és kényelmesek hat személy részére, vagy egy szundításra. Mindhárom ülésen találhatók tetők, melyek a deck alatti tárolók nyílásai. Egy szabványos, fényes lakkozású, lehajtható teakfa asztal van a cockpit padlójához rögzítve.

A nagy teljesítményű bulbás kielt közepes merüléssel és a sokat ígérő karbon/epoxy kormánylapátot a sebesség, stabilitás és pontos irányíthatóság jegyében tervezték és építették. A külső stílusjegyek tradicionális képet mutatnak a gélezett kabintetővel és a fényesre lakkozott faelemekkel, melyek magukba foglalják a kapaszkodó korlátot, eyebrow trim, dorada boxes, coaming cap, a kajütlejárat fedelét és a kabintetőn található kapaszkodókat. Opcióként a kajüt oldalait és a cockpitot lehet lakozott teakfaburkolattal díszíteni. A decken kontrasztos színnel csúszásgátló felületet raktak, a cockpit padlója pedig nyers teakfa. Teak borítás lehetséges a viharfedélzeten is a teljes klasszikus dizájn elérése végett. A kiegészítő hajtóerő egy 39 lóerős, dízel Yamaha Saildrive motorból érkezik, kétlapátos, behajtható Flex-O-Fold propeller segítségével. A VHF rádió, a színes kijelzős GPS, és a szélerőt, vízmélységet és sebességet külön kijelzőn mutató műszerek az alapfelszereltség részei. A műszerekhez jár egy teljes használati útmutató is.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!