Hanse 505 – Otthon, bárhol a világon

2016. augusztus 24.
Címkék :

imageVersion (2)Ebben a mérettartományban már alapvető, hogy a hajó minden kényelmi berendezéssel el van látva, és nincs ez másként a Hanse 505 esetében sem. Versenytársaihoz képest annyival tud többet, hogy kezelhetősége lényegesen jobb, így minden körülmények között biztonságosan vitorlázhatunk vele.

Egy ötvenlábnyi hajó, az már sok. És még többnek látszik, ha végigpillantunk a fedélzeten: sehol egy veret, egy kötél, az ablakok a fedélzet szintjébe vannak süllyesztve. Sima dekk, amíg a szem ellát. Aztán jönnek sorra a részben kényelmi, részben funkcionális apróságok, amelyek nélkül lehet hajózni, de kár lenne: távirányítható elektromos horgonycsörlő, a mára Hanse-márkajelzéssé vált önváltós fock, amelynek csúszkáját kifejezetten nagy terhek elviselésére fejlesztették, illetve az árbocból kihajtható fellépők, amelyek segítségével könnyebb a dolgunk, ha fejmagasság fölött kell megigazítani valamit. Idesorolható még a két körkormány, amelyek elé masszív konzolok kerültek, ezeken kaptak helyet a navigációs műszerek, a tetejükön pedig a biztonságot fokozó kapaszkodó.

imageVersion (1)

Ugyancsak a funkcionalitást segítik a további dizájnelemek, hiszen az elsődleges szempont mindig az utasok biztonsága, valamint az sem baj, ha kényelmes körülmények között telik az idő. A két szempontot egyszerre teljesíti a kabinlejáró lépcsője, amely ötvennégy fokban dől, alsó végénél pedig két oszlop segít bennünket, ha megbillennénk. Leérve, gigantikus szalonnal találjuk szembe magunkat, ahonnan könnyen megközelíthető az összes kabin. Ez lehet három, négy vagy öt, a választást ránk bízták, hogy tulajdonosi, nagycsaládos, netán charterkivitelt kérünk. Főleg kényelmi elvárásoknak felelnek meg az olyan megoldások, mint a térképasztal környékén elhelyezett extra tárolórekeszek, a szalon és a konyha közötti elválasztóba épített palacktartó vagy épp a világítás intelligens kapcsolótáblája.

imageVersion

Már-már luxusjachtokat idéz a sima fedélzetnek köszönhetően kialakítható két külön napozó az orrban és a kabintetőn, míg a fürdőplatform egyúttal teraszként funkcionál.

imageVersion (3)

Hanse belsőépítészeti stúdió – talán nem túlzás így nevezni azt a részleget, amelynek az a feladata, hogy az ügyfél kérése szerint alakítsa a hajó azon részeit, ahol ez lehetséges. Nem csak arról van szó, hogy az orrban tárolórekeszt vagy szkipperkabint alakítsunk ki, az első részbe egy, vagy két kabin kerüljön, netán emeletes ággyal, vagy dolgozóval töltsük meg a bal oldali kis helyiséget. Itt háromféle padló-, illetve bútoranyagról beszélünk, négyféle szőnyegről, harminckét kárpitvariációról, kilenc lehetséges dekkborításról, hat vászonról, amelyekből a bimini vagy a lazy jack készül, valamint további hat kárpitról, amelyeket a kokpitba szánunk. További játéklehetőséget kínál a hajótest és a vízvonalcsík színének meghatározása, sőt annak eldöntése, hogy ezeket anyagukban fessük meg, vagy csak fólia kerüljön rájuk.

imageVersion (4)

A gyár részéről a fürdőkre sem úgy tekintenek, mint vizesblokkokra, hanem mint olyan helyiségekre, ahol az utas felfrissül a nap elején vagy végén. Vagy bármikor. Ennek megfelelően ülőrész is van bennük, kellően nagy és mély a mosdótál, sőt elég bőséges a könyöktér, hogy ne verjük le a szappant a polcról, miközben zuhanyozunk. Ha a fedélzeten tartózkodók otthon érzik magukat, a tervezők és kivitelezők jó munkát végeztek!

imageVersion (6)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!