A NOVA-HYBRID projekt

Heesen-Nova-inset-featCsak alumínium, 50 m-es hossz, 45 literes fogyasztás óránként. Ezek a legjellemzőbb tulajdonságai annak a hajónak, amely a NOVA Projekt eredményeképpen, vélhetően már 2016-ban vízre kerül.

A NOVA projektről 2015-ben a Monacoban megrendezett jacht bemutatón beszéltek először. Azon túl, hogy a teljes hajótest alumínumból készül, még egy kiemelkedő különlegessége van, mégpedig a hibrid hajtás. A projekt nagyon jól halad, az 50 méteres hajótestet már összeépítették a felső fedélzettel. A munkálatok Heesen műhelyében, Ossban zajlanak.

A hajó kétféle erőforrással van felszerelve: mechanikus és elektromos diesel motor egyaránt található benne és ezek egyidőben is képesek üzemelni. Az erőforrások hatékonyak, könnyen kezelhetők. 9 csomónál szinte hangtalanul, vibrációmentesen siklik a nem éppen kicsi jármű.

Heesen_Nova_inset-3

A 2 db 660 kw-os diesel motorral 16,3 csomó érhető el. 12 csomónál egyébként 98 litert fogyaszt óránként, amennyiben ezt 9 csomóra csökkentjük, úgy a fogyasztás 45 literre csökken. És ami a legmegdöbbentőbb, hogy 12 csomóval majdnem 7000 km-t tudunk megtenni egyszerre. A hybrid hajtásnak köszönhetően a zajszint jelentősen csökkenthető. Ráadásul ha csak a két 127 kW-os, vízhűtéses elektromos motor működik, úgy 9 csomóval is tud majd menni a hajó.

Heesen-Nova-inset-2
A belső tér az Omega Architects tervei alapján készül, a külső pedig a Sinot Yacht Design jellegzetes vonásait tükrözi. 12 vendég számára 6 kabin biztosítja majd a maximális kényelmet.

Technikai adatok:

Törzs anyaga: alumínium
Hossz: 49.80 m
Legnagyobb szélessége: 9.10 m
Maximális sebesség: 16.3 csomó
Megtehető távolság: kb 7000 km, 12 csomó
Külső dizájn: Omega Architects
Belső dizájn: Sinot Yacht Design
Férőhely: 12 fő, 6 kabin

Forrás: http://www.superyachtworld.com

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!