Véget ért a hajózási szezon

2018. október 31.
Címkék :

Hivatalosan lezárult a 172. hajózási szezon, a személyhajókon utazók száma idén meghaladta a 750 ezer főt, erre utoljára 10 évvel korábban volt példa. Az idei elégedettségfelmérés eredményeiből kiderült, hogy az utasok milyennek ítélték a Bahart menetrendi- és sétahajóit, valamint a kompszolgáltatásokat.


Az idei hajózási szezonban a személyhajók utasainak száma meghaladta a 750 ezer főt, a hajózási szolgáltatásokat és élményeket az idei szezonban 21 motoros hajóval és 4 komppal biztosította a társaság. Az idén az ügyfélkezelésre és a szolgáltatástartalom bővítésére fektettek nagyobb hangsúlyt a Bahartnál. Keszthelyen új programhajóval – Csillaglesen Helkával –, míg a Balaton 10 kikötőjéből is induló Varázshajón új játszósarokkal, továbbá kísérleti jelleggel néhány menetrend szerint közlekedő hajójáraton olvasósarokkal várták az utasokat.

A Bahart az idei főszezonban is reprezentatív elégedettségfelmérést végzett a menetrendi és sétahajók, illetve a komphajók utasai körében. Összesen közel kétezer kitöltött kérdőív alapján összesítették az idei utaselégedettségi mutatókat. Az eredmények azt mutatják, hogy az idén tovább nőtt a belföldi utasok száma, 2018-ban is a fővárosból és Pest megyéből érkezett a legtöbb utas, de meghatározó küldő terület a Balaton környéke: Somogy, Veszprém és Zala megye is. Elsősorban a 29–55 év közöttiek veszik igénybe a hajózási szolgáltatásokat (70 százalék), tovább növekedett az előző évhez képest a fiatalabb, 15–29 éves korosztály aránya. A válaszadók 11 százaléka volt az idén külföldi utas, akik főként a német nyelvterületről érkeztek.

Az utasok véleménye is tükrözi, hogy tovább javult a hajózási szolgáltatások színvonala, a kiszolgálással és a hajók állapotával egyaránt meg voltak elégedve. A Bahart menetrendi és sétahajó-szolgáltatása esetében az utasok megfelelőnek vagy színvonalasnak ítélték a hajók állapotát (tisztaság, mosdó, büfé). A hajón dolgozók és a pénztári, kikötői személyzet munkájára a válaszadók több mint 90 százalék adott az ötfokozatú skálán 4-es, 5-ös minősítést.

A válaszadók 80-90 százalék-a válaszolta azt, hogy az ár összhangban van a kapott szolgáltatással és annak színvonalával. A megkérdezett utasok véleménye szerint a szolgáltatások színvonala a korábbiakhoz képest a sétahajók esetében tovább javult, a menetrendi hajók esetén stagnál vagy javult. Az utasok a programhajók kínálatát színvonalasnak tartották. A hosszabb menetrendi hajózás estében az út alatt igénybe vehető egyéb programelem vagy a szolgáltatástartalom további fejlesztésének igénye merült fel az utazók körében (pl.: gyerekjátszó sarok, utastájékoztatás, digitális és képi információs anyagok).

Az idén a kompozásról is készült elégedettségmérés. A megkérdezettek döntő többsége (90 százalék) színvonalasnak ítélte meg a szolgáltatást, és úgy találta, hogy a korábbi évekhez képest tovább javult a kompok állapota és a dolgozók munkája.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!